Odjel socijalnog rada i psihosocijalne rehabilitacije
Odjel socijalnog rada i psihosocijalne rehabilitacije čine socijalni radnici, edukacijski rehabilitator, psiholog te radni terapeuti.
Socijalni rad u Domu zasniva se na humanističkim idealima i ljudskim pravima, promiče socijalne promjene i razvoj te socijalnu koheziju. Time čini okosnicu cjelokupnog sustava ustanove budući da na najdirektniji način upoznaje potrebe i interese korisnika usluga.
Bazira se na načelima kojima se odgovorno i djelotvorno uvažavaju potrebe svakog pojedinog korisnika s ciljem očuvanja njegovog integriteta, održavanja sposobnosti, očuvanja socijalizacijskih vještina i osnaživanje za samostalno i slobodno djelovanje.
Edukacijski rehabilitator provodi socijalnu rehabilitaciju korisnika. Pruža korisnicima podršku u razdoblju prilagodbe te vrši procjenu. Kroz rad pruža podršku u svakodnevnim vještinama, održavanju kognitivnih, motoričkih , spoznajno- društvenih vještina te socijalno vrijednosnog sustava. Potiče korisnike na uspostavu i održavanje socijalnih odnosa. Primjenjuje različite metode podrške u svrhu usmjeravanja i osposobljavanja za rješavanje problema te potiče njihov emocionalni razvoj.
Psiholog pruža korisnicima psihološku podršku u razdoblju prilagodbe te vrši psihologijsku obradu. U radu primjenjuje različite oblike savjetovanja korisnika u svrhu prevladavanja i osposobljavanja za samostalno rješavanje problema. Potiče razvoj samopouzdanja i samopoštovanja te primjenom različitih oblika savjetovanja radi na prevenciji negativnih oblika ponašanja.
Radni terapeut vrši procjenu sposobnosti aktivnosti svakodnevnog života i provodi postupke u svrhu njihovog razvijanja. Također radi na održavanju stečenih funkcija i znanja. Potiče i osposobljava korisnike za nove načine provođenja određenih radnji uz pomoć posebnih pomagala ili bez njih. Kod korisnika razvija motivaciju i interese, želje za kreativnošću i inicijativnošću te u suradnji s njima planira i osmišljava aktivnosti slobodnog vremena.
Svi stručni radnici u odjelu provode individualni i grupni rad s korisnicima. Sudjeluju u grupno terapijskim i kulturno- zabavnim aktivnostima u Domu i u lokalnoj zajednici.
Zajedno sudjeluju u radu stručnih tijela Doma, u aktivnostima vezanim uz uslugu organiziranog stanovanja uz podršku te u pružanju usluge psihosocijalne podrške.
Radna terapija u Domu za odrasle osobe Lobor -grad provodi se kao skup aktivnosti organiziranih u svrhu pomoći osobi s ciljem očuvanja i podizanja kvalitete življenja, usvajanjem novih znanja, vještina i navika te posebno povećanje samostalnosti pojedinaca na svim područjima ljudskog življenja.
Svrha radne terapije je dvojaka; terapijska (kojom se djelomično mogu povratiti izgubljene sposobnosti) i preventivna (kojom se radi na očuvanju preostalih sposobnosti koje bi se uslijed neaktivnosti izgubile).
Ciljevi rada su stručno utemeljeni i obuhvaćaju:
- Očuvanje i usvajanje radnih i higijenskih navika
- Uspostavljanje interesa za vlastiti vanjski izgled
- Umanjenje simptoma bolesti i uspostava kontakata s realnošću
- Smanjenje napetosti
- Očuvanje psihomotornih sposobnosti
- Korisno provođenje vremena
- Razvoj kreativnosti
- Uključivanje u socioterapijske grupe
- Pomoć korisnicima u prihvaćanju novog oblika života
Pored radne terapije u domu se pruža i usluga organiziranog provođenja slobodnog vremena, a u kojoj se ovisno o sposobnostima i interesima korisnika, organiziraju i provode: sportsko i rekreacijske aktivnosti, likovno- glazbene aktivnosti, edukativne i kreativne radionice, prigodni kulturno programi, odlasci u kazalište, kino, organiziranje izleta, posjeta kulturnim događanjima i dr.
Skupine radno okupacionih aktivnosti formiraju se prema sposobnostima i željama korisnika, imaju terapijsku namjenu. Korisnici se mogu uključiti u kreativne i radne aktivnosti.
U kreativnim radionicama korisnici otkrivaju i oslobađaju svoju kreativnost, izražavaju potisnute osjećaje, unapređuju svoje verbalne sposobnosti i samoizražavanje, potiču svoju spontanost te smanjuju osjećaj izoliranosti.
Svrha formiranja grupa je organizirano provođenje vremena, očuvanje psihičkih i fizičkih sposobnosti te očuvanje stečenih znanja.
Ciljevi su poticanje na druženje i komunikaciju, stjecanje radnih navika i odgovornosti,
osmišljavanje korisnog i svrsishodnog provođenja vremena i razvijanje međusobne tolerancije.